نمایشگاه CES 2020 بیشتر از سالهای قبل خودرو دارد. مخصوصا ۲ خودروی خاص که به ترند نمایشگاه تبدیل شدند و همه میخواستند پشت فرمان آنها بنشینند. امسال شاهد خودروهای آیندهنگرانهای از سمت شرکتهای سونی و بنز بودیم. بنز که خودش یک خودروساز است و قبلا هم سابقهی خوبی در آوردن ماشینهای کانسپت به نمایشگاه CES داشته است. اما هیچکس فکرش را هم نمیکرد که سونی بخواهد با یک خودروی مفهومی به CES 2020 قدم بگذارد.... ادامه مطلب »
امروز سونی در جریان کنفرانساش در نمایشگاه CES 2020 کمی دربارهی کنسول بازی پلی استیشن ۵ هم صحبت کرد. البته نه به آن معنایی که همه انتظارش داشتیم؛ ژاپنیها تنها یک چیز کوچک دربارهی نسل بعدی پلی استیشن را مشخص کردند. سونی در کمال خونسردی، یک لوگوی ساده از پلی استیشن ۵ نشان داد که از ۲ جنبه باعث خوردن توی ذوق مشتاقان شد. از یک جهت، این لوگوی جدید هیچ حرف... ادامه مطلب »
حریم شخصی یا پرایوسی (Privacy) برای همهی ما واژهی آشنایی است. همه میدانند که باید حریمها را نگه داشت و به محدودهی خصوصی آدمها تعدی نکرد. ما به حرمت داشتن حریم شخصی اعتقاد داریم و سعی میکنیم تا این موضوع را برای دولتها و البته بخشی از ملتها جا بیندازیم. ولی آیا در پشت پرده هم همین اتفاق میافتد؟ آیا دیگران هم تحت هر شرایطی به حریم شخصی ما احترام... ادامه مطلب »
یک لحظه به عنوانی که خواندید فکر کنید و ببینید به چه نتیجهای میرسید؟ ظاهرا خیلی شبیه به هم هستند و معنی یکسانی میدهند. ولی بینشان فرق هست و این فرق، واقعا زیاد است. کلمه Output به معنی خروجی است و به تمام کارهایی اطلاق میشود که ما از خودمان به جا میگذاریم. ولی Outcome به معنی ثمره یا نتیجهی کار است؛ یعنی آن چیزی که در نتیجهی عمل ما حاصل میشود. حس میکنم... ادامه مطلب »
برای کارشان ارزش زیادی قائل هستند و تبلیغات را یک هنر میدانند. در میانشان تعداد زیادی کپیرایتر، گرافیک دیزاینر، مدیا پلنر، اکانت منیجر، سوشال مدیا مارکتر و ... وجود دارد. پول خوبی برای کارشان میگیرند و به کسی هم اجازه نمیدهند تا در کارشان دخالت کند. کمپینهای میلیاردی میبندند و روی ۳۶۰ درجه بودن کمپینها تاکید زیادی دارند. اگر نخواهی بیلبورد چند صد میلیون تومانی داشته باشی، ترش میکنند و... ادامه مطلب »
من مک پرو مدل سال ۲۰۱۹ را خیلی دوست دارم. دلیل خاصی هم برای این علاقه پیدا نمیکنم؛ شاید من هم یک زامبی اپل هستم. البته در مقایسه با آدمهایی مثل آی جاستین، واقعا یک طرفدار ساده به شمار میآیم. ولی نمیدانم چرا حتی این طراحی عجیب و غریب را هم میپسندم. هرچقدر هم که آن را به رنده فلزی (Cheese Grating) تشبیه کنند، باز هم دلام نمیآید که از خیر... ادامه مطلب »
قبلا فروشندگان میتوانستند در فروشگاهها با تکتک مشتریان ارتباط کلامی برقرار کنند و با پرسیدن سوال، همان چیزی را به مشتری معرفی کنند که نیاز دارد. با این کارشان میتوانستند نرخ خرید مشتری را بالا ببرند و احتمال فرار کردن مشتری بالقوه را به کمترین میزان برسانند. با ظهور تجارت الکترونیک و روی کار آمدن فروشگاههای اینترنتی، این قابلیت از فروشندگان گرفته شد. البته مارکترها با استفاده از ریتارگتینگ و... ادامه مطلب »
چند وقت پیش بود که در حین ولگردی توی اینستاگرام، یک ویدیوی جالب از فروشگاه اینترنتی آمازون (Amazon) دیدم. این ویدیو دربارهی طرز کار یک سختافزار جدید آمازون بود که میخواست روند تحویل سفارشهای مشتریان را آسانتر کند. آمازون متوجه شده بود که خیلی از مشتریها هنگام تحویل سفارش در منزل حضور ندارند. به همین دلیل پیک ارسال مجبور میشود یا بسته را برگرداند یا در جایی بگذارد که احتمال... ادامه مطلب »
امروز آخرین روز از سال ۲۰۱۹ میلادی بود و سال ۲۰۲۰ تنها چند ساعت با ما فاصله دارد. همین جور شدن ۲ تا ۲۰ پشت سرهم، خودش باعث میشود که این سال به نوعی خاص باشد و انتظارش را بکشیم. این سال یک جورهایی خوشیمن به نظر میرسد و کاری میکند تا منِ بیاعتقاد به بخت و اقبال هم وارد این وادیها بشوم. الان به وقت ایران، تنها چند ساعت... ادامه مطلب »
اسنپ بعد از یک فاز آزمایشی خیلی کوتاه، سرویس جدید اسنپ لاین را راهاندازی کرد؛ سرویسی که قرار است باز هم از هزینههای مربوط به حملونقل ایرانیها کم کند. اسنپ لاین به نوعی تاکسی خطی اسنپ است که بر مبنای Ride Sharing و Carpooling کار میکند. این سرویس چیزی شبیه به همان تاکسی خطی آشنای خودمان است که مسافرها را از یک ایستگاه سوار میکرد و تا یک مقصد مشخص میبرد. اما حالا در... ادامه مطلب »