همه‌ی ما کلمه‌ی مذاکره (Negotiation) را شنیده‌ایم و اغلب فکر می‌کنیم که منظور از آن، گفتگوهای سیاسی بین سران دو یا چند کشور است. اما مذاکره دامنه‌ی کاربرد وسیعی دارد و در بسیاری از جاها به آن نیاز پیدا خواهید کرد. ممکن است شما هم مثل من زمانی به اهمیت مذاکره پی ببرید که متوجه شوید در این کار ضعیف هستید. ادامه مطلب »

شبکه سازی یا نتورکینگ (Networking) یکی از کارهای باارزشی است که هر کسی باید در زندگی شخصی و کاری‌اش به آن توجه داشته باشید. خیلی حرف سنگینی زدم نه؟ به هر حال باید کلام را به شکلی شروع می‌کردم. این دو کلمه از روی یکدیگر ترجمه شده‌اند؛ یعنی راست‌اش را بخواهید شبکه سازی از روی نتورکینگ ترجمه شده و بیشتر توسط اهالی کسب‌وکار مورد استفاده قرار می‌گیرد. ادامه مطلب »

علم و دانش در بازاریابی مدرن نقش مهمی دارند. در واقع بازاریابی ما هر روز بیشتر به سمت علمی شدن پیش می‌رود و روانشناسی از علوم مطرح در بازاریابی مدرن است. تایید اجتماعی (Social Proof) یکی از آن مواردی است که در روانشناسی رفتاری مورد مطالعه قرار می‌گیرد و آثار درخشانی روی فروش بیشتر محصولات گذاشته است. ادامه مطلب »

ما ایرانی‌ها در سال‌های اخیر عادت خوبی را کسب کرده‌ایم و آن هم ارلی اداپتر(Early Adopter) بودن است. این کلمه که معادل فارسی خوبی برایش سراغ ندارم در کنار مزایای غیرقابل انکارش، مسلما نقاط ضعفی هم دارد. من به سایر رشته‌ها و پیشه‌ها کاری ندارم و تنها به حوزه‌ی دیجیتال مارکتینگ بسنده می‌کنم.در سال‌هایی که من با مارکتینگ دیجیتال آشنا شده‌ام و در یکی از بخش‌های این حوزه فعالیت می‌کنم،... ادامه مطلب »

من در جامعه‌ی ایرانی زندگی می‌کنم و به خاطر نوع کاری که انجام می‌دهم، به صورت دائم با کالاهای مختلف در ارتباط هستم. جدای از بحث در ارتباط بودن با انواع کالاها، من یک مصرف‌کننده هستم و نیاز دارم از این کالاها خرید کنم و شاید هم بتوانم گاهی اوقات به دیگران برای خرید کالای خوب مشاوره بدهم. این موضوع باعث شده تا در چیزهایی که می‌بینم دقیق‌تر شوم و بدانم... ادامه مطلب »