مارکتینگ از تعدادی هدف تشکیل شده است که هر از آنها میتوانند شکل خاصی داشته باشند. این اهداف میتوانند در شکل انجام یک وظیفه (Task)، تغییر در میزان (Quota) یک متغیر و بهبود در یک KPI باشند. اما از تمام اینها مهمتر، آن دسته اهدافی هستند که قابل اندازهگیری باشند. اهداف قابل اندازهگیری به شما و برندتان کمک میکنند تا بهبود و رشد را حس کنید و بدانید که آیا در... ادامه مطلب »
دسته: مقالهها
آنهایی که در زمینهی برند و برندینگ کار میکنند، خیلی خوب میدانند که ایجاد برندآگاهی (Brand Awareness) کار یکی دو روز نیست؛ یعنی نمیشود با یک تبلیغ آنلاین یا آفلاین به بهترین و شناختهشدهترین برند تبدیل شد. این کار، یک پروسهی مستمر است و باید به صورت پیوسته انجام شود. گاهی برای ایجاد برندآگاهی موثر لازم است چندین کار تبلیغاتی را به صورت همزمان پیش ببرید و در خیلی از... ادامه مطلب »
دیروز دربارهی این که چطور میتوان بخشی از برندآگاهی را اندازه گرفت، حرف زدم. امروز میخواهم در این باره صحبت کنم که برندآگاهی چطور منجر به این میشود که مشتریان، برند شما را با چیزهای خاصی معادل و یکی بدانند. احتمالا متوجه منظورم شدهاید. زمانی که شما برندی داشته باشید که در بین مردم شناخته شده است، به این معنی است که مردم توی ذهنشان برند شما را با چیزهای... ادامه مطلب »
آگاهی از برند یا برندآگاهی ترجمهای برای کلمهی Brand Awareness است. منظور از برند آگاهی این است که آیا مردم برند شما را میشناسند و میتوانند آن را متناظر با محصول یا سرویس شما بدانند. هر برندی در کنار کارهای بازاریابی که انجام میدهد، نیاز دارد که برندآگاهی را برای خودش اندازه بگیرد. ولی چطور باید این آگاهی را اندازه بگیریم؟ در دنیایی که همه کار نکردنشان را با افزایش برندآگاهی... ادامه مطلب »
روابط عمومی از آن چیزهایی است که حضورش در کنار بازاریابی معنا پیدا میکند یا حداقل من اینطوری فکر میکنم. توی روابط عمومی میخواهیم کاری کنیم تا مخاطبهای ما دربارهمان حس خوبی داشته باشند. حالا این مخاطبها میتوانند مشتری باشند، سرمایهگذار باشند، سهامدار باشند یا هر کار دیگری بکنند که به نحوی آنها را به برند ما مربوط کند. با استفاده از روابط عمومی خوب میتوانیم چهرهی خوبی برای برندمان... ادامه مطلب »
خیلی وقت است که این سوال برایم به وجود آمده است: گوگل درباره من چه میداند؟ چرا بعضی وقتها میبینم که گوگل دارد نیاز من را به درستی پیشبینی میکند؟ آیا گوگل دارد رمالی میکند یا علم جادو و جمبل سرش میشود؟ از کجا میفهمد که چه نوع تبلیغهایی را باید به من نشان بدهد؟ ویدیوهایی که توی یوتوب میبینم چرا بعد از مدتی به یک سمت هدایت میشوند؟ چه... ادامه مطلب »
گوش دادن اجتماعی (Social Listening) یا گوش دادن به شبکههای اجتماعی (Social Media Listening) یکی از مباحث جدید در بازاریابی دیجیتال است. احتمالا با شنیدن این عبارتها فکر میکنید که منظور، همان رصد کردن و مانیتورینگ شبکههای اجتماعی است. خب البته این هم فکر درستی است؛ اما تمام موضوع نیست. گوش دادن اجتماعی چیست؟ سوشال لیسنینگ در مقابل سوشال مانیتورنینگ (Social Manitoring) قرار میگیرد. در مانیتورینگ تنها بررسی میکنیم که چه... ادامه مطلب »
نروژ یک کشور اروپایی کوچک در منطقه اسکاندیناوی است که جمعیتاش به زحمت از ۵ میلیون نفر عبور میکند. اما همین کشور کوچک، متراکمترین نقطهی جهان از نظر تعداد خودروهای برقی است. هم مردم به خودروی برقی علاقه دارند و هم دولت نروژ از نسل جدید خودروها حمایت میکند. بد نیست بدانید که تقریبا نصب خودروهای فروخته شده در ماه مارس ۲۰۱۹ در نروژ، الکتریکی بودهاند. این آماری است که سایت Forbes... ادامه مطلب »
اتوماسیون بازاریابی (Marketing Automation) را آنجایی درک میکنید که بلافاصله بعد از ثبت نام در یک سایت، ولو اینکه ساعت ۲ شب باشد یک ایمیل یا پیامک خوشامدگویی از طرف آن وبسایت برایتان فرستاده میشود. یا مثلا شرایطی را در نظر بگیرید که بعد از اضافه کردن چند محصول به سبد خریدتان در یک فروشگاه اینترنتی، بیخیال خرید کالاها میشوید. اما بعد از چند ساعت یا چند روز، ایمیلی از... ادامه مطلب »
در دنیای روزنامهنگاری، تکنیکی برای ترتیب بیان مطالب وجود دارد که به اسم هرم وارونه (Inverted Pyramid) معروف است. در این روش، مطالب به ترتیب بیشترین اهمیت به کمترین اهمیت ارائه میشوند و در مقدمه، لب کلام به مخاطب ارائه میشود. روش ارائهی اطلاعات در هرم وارونه به مخاطب اجازه میدهد تا مهمترین نکات هر مطلب را در ابتدای کار متوجه شود و در صورت تمایل، به مطالعه ادامه دهد.... ادامه مطلب »