من به سئو (یا همان اس ای او - SEO) اینطوری نگاه میکنم که قرار است با استفاده از آن تجربهی بهتری برای مشتری بسازم. تمام کارهایی که قرار است به نحوی برای سئو کردن استفاده شوند، در نهایت باید جواب درستی را برای مشتری فراهم کنند؛ در غیر اینصورت، حتی تاپترین جایگاههای به دست آمده هم خودبهخود در نتایج جستجو (SERPs) پایین میروند. از نظر من سئو را میتوان... ادامه مطلب »
دسته: مقالهها
اثر زیگارنیک (Zeigarnik Effect) متعلق به خانم بلوما زیگارنیک (Bluma Zeigarnik) است. این خانم لیتوانیایی از شاگردان آقای کرت لوین (Kurt Lewin)، از پدران علم روانشناسی اجتماعی بود و شانس این را داشت تا پیش از مهاجرت آقای لوین به امریکا، در کلاس درس ایشان در دانشگاه برلین حاضر شود. بعدها خانم زیگارنیک به عنوان دستیار آقای لوین انتخاب شد و توانست در آزمایشهای استادش کنار او باشد. این ۲ نفر خیلی... ادامه مطلب »
خیلیها تصور میکنند که مدیریت ارتباط با مشتری یا همان سی آر ام (CRM) تنها یک نرمافزار سازمانی است و تمام مفاهیم مربوط به مدیریت ارتباط با مشتری توسط همین نرمافزار قابل به بیان است. اما حقیقت کمی تا قسمتی با این موضوع فرق دارد. نرم افزار CRM تنها بخشی از پروسهی مدیریت ارتباط با مشتری است و در کنار استراتژی ارتباط با مشتریان معنا پیدا میکند. درستاش این است که... ادامه مطلب »
بازاریابی B2B یک اصطلاح خاص در دنیای مارکتینگ است و در تقابل با بازاریابی B2C معنا میشود. احتمالا از روی عبارت بازاریابی B2B به نتیجه رسیدهاید که در این نوع از مارکتینگ تنها سازمانها هدف گرفته میشوند؛ جایی که هم فروشنده و هم خریدار سازمانها هستند. به این دلیل که در حوزهی B2B با سازمانها طرف هستیم، باید بدانیم که این نوع از مارکتینگ با مشابه B2C خود تفاوتهای فاحشی دارد. چه تفاوتهایی بین این... ادامه مطلب »
یکی از فاکتورهای تاثیرگذار روی وب معنایی چیزی است به نام قصد جستجو، هدف جستجو یا هر چیزی دیگری که بتوان Search Intent را به آن معنا کرد. حالا منظور از این عبارت چیست؟ منظور قصد و نیت کاربر از جستجو کردن دربارهی آن عبارت خاص است. هر کاربری از جستجو کردن دربارهی یک عبارت، یک هدف نهایی دارد و مهم است که به هدفاش از سرچ دست پیدا کند. بهینه... ادامه مطلب »
آنهایی که در فضای دیجیتال کار میکنند، میدانند که بلاگنویسی خوب است و فواید بسیار زیادی دارد. در کنار بلاگنویسی موضوع دیگری هم وجود دارد که به اسم گست بلاگینگ (Guest Blogging) معروف است. منظور از گست بلاگینگ همان چیزی که احتمالشاش را میدهید و میتوان آن را به عنوان بلاگنویسی مهمان ترجمه کرد. اما همان کلمهی اصلی بهتر منظور را میرساند. در گست بلاگینگ ایدهی اصلی این است که... ادامه مطلب »
حتما برای شما هم پیش آمده که در حال بازدید از یک صفحهی اینترنتی روی کامپیوتر باشید و متوجه شوید که صفحهی فعلی جواب سوال شما را ندارد و نمیتواند پاسخ درستی به شما بدهد. در چنین مواقعی چه کار میکنید؟ طبیعی است که بخواهید صفحه را ببندید. ولی زمانی که ماوس را به سمت دکمهی ضربدر تب (Tab) مربوطه حرکت میدهید، ناگهان اتفاق عجیبی رخ میدهد. درست همانزمان با... ادامه مطلب »
تقریبا از هر کسی بپرسید نظرش دربارهی عکس استوک چیست، جواب میدهد که این عکسها به درد نمیخورند. اما با تمام حرفهای بد و خوبی که دربارهی عکسهای استوک زده میشود، واقعا استفاده از این عکسها در برخی موارد اجتنابناپذیر است و نمیتوان جایگزینی برای آنها پیدا کرد. درست است که قریب به اتفاق عکسهای استوک سبک خاصی دارند و کاراکترهای به کار رفته در آنها همیشه در حال لبخند... ادامه مطلب »
در صحبت با افرادی که در حوزهی تبلیغات کار میکنند، گاهی میبینم که کلمههای تگ لاین و اسلوگان را به جای یکدیگر به کار میبرند. طوری که گویی این مفاهیم یکچیز واحد هستند و میتوان آن کلمهای را که زودتر به ذهن میرسد برای رساندن سریعتر منظور به کار برد. ولی اینطور نیست. این کاملا کلمهها با هم فرق دارند و هر یک از آنها برای اشاره به مفاهیم کاملا... ادامه مطلب »
یکی از چیزهایی که همیشه برایم عجیب بوده، نوع نگاه مدیران شرکتهای ایرانی به توسعه محصول و مقایسهی آن با رویکرد همین مدیران به مسالهی مارکتینگ است. اغلب میبینم که مدیران این تصور را دارند که توسعه محصول، ارزشی برای آنها و شرکتی که راه انداختهاند خلق میکند و به همین دلیل، توسعهدهندگان محصول و دولوپرها معمولا سوگلی مدیران ارشد هر شرکت هستند. یک نوع نابرابری و تبعیض در نوع... ادامه مطلب »