خانم ان هندلی (Ann Handley) یکی از آن آدمهایی است که دنیای کانتنت مارکتینگ (Content Marketing) و اینباند مارکتینگ (Inbound Marketing) به کمک آنها سروشکل گرفته است. او هر چیزی که یاد گرفته، ناشی از کار و تجربهی شخصی خودش بوده و حالا یکی از افراد تاثیرگذار در حوزهی مارکتینگ دیجیتال است.
همین چند وقت پیش بود که خیلی شانسی توانستم معروفترین کتاب ان هندلی با نام همه مینویسند (Everybody Writes) را پیدا کنم و بخوانم. او در این کتاب معروف دربارهی مسائل مربوط به محتوای متنی صحبت میکند و از ریزهکاریهای مربوط به این کار میگوید. خودش دربارهی این کتاب گفته که نوشتن دربارهی نوشتن خیلی کار سختی بوده و به همین دلیل کمتر کسی سراغ آن رفته است.
به نظرم خانم هندلی خیلی خوب توانسته این موضوع سخت را کلاسهبندی کند و بیدلیل نیست که خیلیها به آن ارجاع میدهند. مثلا او جایی در همین کتاب نوشته است که به جای استفاده از قید، فعلتان را درست انتخاب کنید تا مجبور به استفاده از قید نشوید. یا مثلا در جای دیگری از این کتاب به موضوع حساسی مثل صفحهی دربارهی ما میپردازد و میگوید توی این صفحه بیشتر باید راجع به مشتری حرف بزنید تا دربارهی خودتان! به همهی کسانی که دوست دارند دربارهی موضوع محتوا به طور علمی و دقیق مطالعه کنند، کتاب همه مینویسند را توصیه میکنم.
خانم ان هندلی یک شرکت هم به اسم مارکتینگ پرافز (MarketingProfs) راه انداخته و با استفاده از آن به شرکتها سرویس میدهد. همچنین امکان آموزش برای کاربران را هم در نظر گرفته است و از راه آموزش درآمدزایی میکند. انواع وبینار، همایش، دورهی آنلاین و چیزهای دیگر با محوریت بازاریابی دیجیتال روی سایت مارکتینگ پرافز پیدا میشوند و گویا سایت موفقی هم شده است.
در کنار تمام محصولات ان هندلی، او یک ارائهدهندهی خوب هم هست. ان خیلی باانرژی و خندان سخنرانی میکند و میتواند مخاطبهای حاضر در همایش را بهراحتی درگیر کند. من یک ارائه از ان هندلی در همایش Inbound 2015 را دیدم و واقعا از سبک ارائهی خانم ان هندلی خوشام آمد. او در بخشی از این همایش، دربارهی لحن بیان (Tone of Voice) و نقش آن در برندینگ حرف زد. مثلا گفت که نقش لحن بیان آنجایی مشخص میشود که لوگوی شرکتتان را از محتوای نوشتاری حذف کنید و آن موقع ببیند آیا باز هم مخاطب میتواند محتوای باقیمانده را به شما نسبت بدهد.
خوشحالام که خانم ان هندلی را میشناسم و دوست داشتم تا این شخصیت را به شما هم معرفی کنم. ویدیوهای خانم هندلی را در یوتوب دنبال کنید و اگر فرصت داشتید، نگاهی به سایت مارکتینگ پرافز هم بیندازید.
منبع عکس کاور این پست، Marketing Insider Group است.