در لینک سازی داخلی به لینک های در حال رقابت توجه کنید

لینک های در حال رقابت در سئو

چند روزی هست که با یک مفهوم جدید به نام لینک‌های در حال رقابت (Competing Links) آشنا شده‌ام. این مفهوم خیلی مستقیم به سئو (SEO) ربط دارد و می‌توان آن را یکی از نکات ظریف در لینک‌سازی داخلی (Internal Link Building) به حساب آورد. منظورم از لینک‌های در حال رقابت، آن لینک‌هایی هستند که درون یک صفحه قرار می‌گیرند و اولویت‌های شما در تولید صفحات وبسایت‌تان را مشخص نمی‌کنند. همان‌طور که گفتم، این مفهوم برای خودم هم جدید است و همین چند روز پیش در جریان کار کردن روی یک پست در وردپرس با آن آشنا شدم. ماجرا به این شکل بود که داشتم روی یک پست کار می‌کردم و یک کلمه کلیدی (همان کیوورد خودمان) را برای پست انتخاب کرده بودم. منظورم این است که تمرکزم در آن پست روی یک کیوورد مشخص بود. اما داشتم یک اشتباه ساختاری بزرگ می‌کردم؛ داشتم خود کلمه کلیدی تمرکزی را به یک صفحه‌ی بیرونی لینک می‌کردم. اینجا بود که جیغ پلاگین یوست (Yoast) درآمد!

من زیاد به هشدارهای یوست بها نمی‌دهم و اصلا روی سبز کردن چراغ‌های مسخره‌ی یوست وسواس ندارم. اما این هشدار برایم جدید بود و قانع شدم تا بروم و درباره‌ی هشدار لینک‌های در حال رقابت جستجو کنم. نتیجه خیلی منطقی و جالب بود. پس از خواندن مقاله‌ی یوست درباره‌ی لینک‌های در حال رقابت، کاملا قانع شدم که داشتم کار اشتباهی می‌کردم. بیایید این تجربه را با شما هم به اشتراک بگذارم؛ شاید به درد شما هم خورد.

اگر قرار است صفحه‌ی من در این کلمه‌ی کلیدی رتبه بگیرد، دیگر چرا باید همین عبارت را به دنیای وب بیرون وصل کنم؟

موضوع این بود که داشتم درباره‌ی آقای علیرضا صادقیان و دعوای نت برگ با اسنپ فود می‌نوشتم. خوب یا بد، می‌خواستم که تمرکز مقاله روی کیوورد «علیرضا صادقیان» باشد. اما یک‌جا توی متن، عبارت علیرضا صادقیان را به اکانت توییتر ایشان لینک کردم و همین‌جا بود که پلاگین معروف SEO با هشدار به موقع‌اش من را از اشتباه درآورد. توی توضیحات یوست آمده بود که این کار، مثال بارزی از لینک‌های در حال رقابت است و نمی‌گذارد دیگران (شامل موتورهای جستجو) بفهمند که از نظر شما، چه صفحه‌ای در این زمینه ارزش بیشتری دارد. یک لحظه موضوع را با خودتان مرور کنید: من یک مقاله درباره‌ی علیرضا صادقیان نوشته بودم و حالا داشتم اسم ایشان را به یک صفحه‌ی دیگر لینک می‌کردم. خود این لینک خروجی باعث می‌شد تا موتورهای جستجو نتوانند بفهمند من با خودم چندچند هستم. اگر قرار است صفحه‌ی من در این کلمه‌ی کلیدی رتبه بگیرد، دیگر چرا باید همین عبارت را به دنیای وب بیرون وصل کنم؟ یعنی هم من درست می‌گویم و هم دیگران؛ این که نمی‌شود. توی سئو هم مثل باقی قسمت‌های زندگی یک بام و دو هوا نداریم؛ یا شما درست می‌گویید یا دیگران. تمام شد و رفت! موضوع لینک‌های در حال رقابت را جدی بگیرید و اگر کیووردی را برای یک مقاله انتخاب می‌کنید، همان کیوورد را به یک سایت دیگر لینک نکنید. تمام!

منبع عکس کاور این پست، سایت Unsplash است و اعتبار عکس به عکاس آن Bryson Hammer تعلق می‌گیرد.

۰ ۰ رای
امتیاز کلی این نوشته
اشتراک
اعلان
guest

0 کامنت
فیدبک اینلاین
دیدن تمام کامنت‌ها