تقریبا از هر کسی بپرسید نظرش دربارهی عکس استوک چیست، جواب میدهد که این عکسها به درد نمیخورند. اما با تمام حرفهای بد و خوبی که دربارهی عکسهای استوک زده میشود، واقعا استفاده از این عکسها در برخی موارد اجتنابناپذیر است و نمیتوان جایگزینی برای آنها پیدا کرد. درست است که قریب به اتفاق عکسهای استوک سبک خاصی دارند و کاراکترهای به کار رفته در آنها همیشه در حال لبخند... ادامه مطلب »
دسته: مطالب ویژه
در صحبت با افرادی که در حوزهی تبلیغات کار میکنند، گاهی میبینم که کلمههای تگ لاین و اسلوگان را به جای یکدیگر به کار میبرند. طوری که گویی این مفاهیم یکچیز واحد هستند و میتوان آن کلمهای را که زودتر به ذهن میرسد برای رساندن سریعتر منظور به کار برد. ولی اینطور نیست. این کاملا کلمهها با هم فرق دارند و هر یک از آنها برای اشاره به مفاهیم کاملا... ادامه مطلب »
ایندکس نشدن سایت در موتورهای جستجو به معنی مرگ است. برای کسی که تولید محتوا میکند یا به هر نحوی میخواهد دیده شود، ضروری است تا سایتاش در موتورهای جستجو ایندکس شوند. ایندکس شدن یا همان ثبت شدن در دیتابیس موتورهای جستجو، چیزی است که مبنای سئو (SEO) را شکل میدهد. برای اینکه بتوانید صفحات وبسایت یا وبلاگتان را برای موتورهای جستجو بهینه کنید، ابتدا باید مطمئن شوید که موتورهای... ادامه مطلب »
تازگیها با گودریدز (Goodreads) خیلی ارتباط برقرار کردهام. اپلیکیشن گودریدز مدتها است که توانسته روی آیپدم جا خوش کند و به محض اینکه چند صفحه کتاب میخوانم، سریع میروم و درصد پیشرفتام در آن کتاب را توی اپلیکیشن ثبت میکنم. نمیدانم چه کار کرده که تا این اندازه وفادارش شدهام و بعضی وقتها بدون دلیل بازش میکنم تا ببینم که در دنیای کتاب چه خبر است. ادامه مطلب »
چند وقت پیش در حین جستجوی اینترنتی به صورت ناگهانی با لاجیتک کرفت مواجه شدم و ناگهان به خودم آمدم و دیدم که نزدیک به ۱ ساعت وقت صرف کردهام تا ته و توی آن را دربیاورم. کیبورد کرفت (Craft) هم طراحی زیبایی داشت و هم کار تبلیغاتی و مارکتینگ خوبی روی آن انجام شده بود. ادامه مطلب »
سرخ پوست یکی از فیلمهایی است که بازیگران خوبی دارد و به لطف تبلیغات شهری و توصیههای بینندگان به یکدیگر، توانسته تعداد زیادی بیننده را به خود جذب کند. اسم جذابی هم برای فیلم انتخاب شده است و دیدن چنین اسمی در کنار دو بازیگر مطرح در پوسترها و بیلبوردها میتواند محرک خوبی باشد. ادامه مطلب »
آقای رابرت چالدینی (Robert Cialdini) یک روانشناس رفتاری است که کتاب پرفروش Influence را نوشته و کتاب خوب دیگری به نام Pre-Suasion هم دارد. در کتاب دوم، رابرت عزیز حکایت جذابی را تعریف میکند که مربوط به یک فروشنده موفق است و شنیدن آن خالی از لطف نیست. فروشنده قصه ما جیم نام دارد و در شرکتی کار میکند که محصولاش یک سیستم تشخیص آتشسوزی درون ساختمان است. این سیستم... ادامه مطلب »
ما ایرانیها در سالهای اخیر عادت خوبی را کسب کردهایم و آن هم ارلی اداپتر(Early Adopter) بودن است. این کلمه که معادل فارسی خوبی برایش سراغ ندارم در کنار مزایای غیرقابل انکارش، مسلما نقاط ضعفی هم دارد. من به سایر رشتهها و پیشهها کاری ندارم و تنها به حوزهی دیجیتال مارکتینگ بسنده میکنم.در سالهایی که من با مارکتینگ دیجیتال آشنا شدهام و در یکی از بخشهای این حوزه فعالیت میکنم،... ادامه مطلب »
من در جامعهی ایرانی زندگی میکنم و به خاطر نوع کاری که انجام میدهم، به صورت دائم با کالاهای مختلف در ارتباط هستم. جدای از بحث در ارتباط بودن با انواع کالاها، من یک مصرفکننده هستم و نیاز دارم از این کالاها خرید کنم و شاید هم بتوانم گاهی اوقات به دیگران برای خرید کالای خوب مشاوره بدهم. این موضوع باعث شده تا در چیزهایی که میبینم دقیقتر شوم و بدانم... ادامه مطلب »